

Aussie Establishment Wild Against LaRouche

by Allen Douglas

In a dramatic nationwide prime-time news bulletin on June 12, the Rupert Murdoch-controlled Channel 7 “Today Tonight” program told its viewers to “be warned” about Lyndon LaRouche and his Australian associates in the Citizens Electoral Council (CEC). In a public health-style “special bulletin,” the announcer began, “You may find yourself answering a knock on the door or a telephone call from the Citizens Electoral Council. It sounds genuine enough, but this group is part of an American cult, and their message is bigotry, racial prejudice, hatred, and paranoia.”

The vitriolic, lying Channel 7 piece was the peak of an almost constant media barrage against LaRouche in Murdoch-owned press, beginning in the Brisbane, Queensland *Courier Mail* on June 8, followed for the next week by almost daily diatribes in the country’s largest circulation paper, the Murdoch-owned *Herald Sun*.

This latest outburst is part of a several-pronged offensive directed by the British Crown through stooges and lackeys such as Murdoch himself and the Anti-Defamation Commission of B’nai B’rith (ADC), whose purpose is to shut down LaRouche’s presence on the Australian continent. It includes the recent passage of special, draconian “racial vilification” legislation in the state of Victoria, where the CEC is headquartered, and a call by federal Member of Parliament (MP) Michael Danby, for a federal investigation of the CEC’s fundraising.

The Murdoch attacks are a qualitative escalation in a process which began on Jan. 24, 2001, when the ADC, whose board is dominated by three members of Her Majesty Queen Elizabeth’s Privy Council, the ruling body of the Commonwealth, launched an attack on LaRouche and the CEC in a press release, coincident with the launching of a court suit against LaRouche’s associates in Brazil by the Brazilian wing of Prince Philip’s World Wide Fund for Nature (see Lyndon LaRouche, “Look At What Happened in Brazil,” *EIR*, Feb. 9, 2001). In fact, virtually everything printed in the recent outburst in the Murdoch media has been directly taken from the ADC or its affiliates, such as the *Australia/Israel Review* magazine of Melbourne tax lawyer, fanatical right-wing Zionist, and LaRouche enemy Mark Leibler, for whose magazine MP Danby used to work.

Bespeaking the establishment’s growing hysteria about LaRouche, the media coverage breaks an almost five-year-long establishment policy of simply blacking out LaRouche

and the CEC altogether from Australia’s major media. The last major public assault on LaRouche in Australia was led by then-Deputy Prime Minister Tim Fischer in mid-1996. After several masterful appearances by LaRouche himself on Australian radio and television, the establishment switched to a blackout policy.

Since merely blacking LaRouche out could not stop his organizing, Murdoch and his fellow Australian, multi-billionaire press baron Kerry Packer, used their media to create a populist movement around former MP Pauline Hanson and her One Nation Party, to distract attention from LaRouche. Tapping into the enormous anti-globalization rage in Australia, One Nation has been causing a major upheaval in Australian politics from 1997 until the present.

Thus, all the more significant was the appearance of a new “line,” as featured in the initial Murdoch *Courier Mail* attack of June 8. A commentary by *Courier Mail* journalist Terry Sweetman ended with the warning, “There is something intrinsically evil in the way LaRouche exploits the pressures of a society under stress to push his particular barrow. One Nation, by comparison, is positively benign.” That line bespeaks the weakness and hysteria of the establishment’s position, because it tells angry Australians who want to “stick it to the establishment,” that LaRouche is their man, not Hanson.

Another new “line” is the warning, featured in a June 10 *Herald Sun* article entitled “Cult Gears Up for Poll Drive,” that LaRouche’s associates in the CEC may draw enough votes in the federal elections later this year (in which the CEC is running 40 candidates), to possibly shift the outcome in some key races. Until now, the ADC claim has been that “the CEC raises a lot of money, but has no electoral influence whatsoever.”

‘What’s Gone Rotten In Australia?’

This statement was issued on June 15, by EIR.

Beginning with a piece in the Brisbane *Courier Mail* on June 8, 2001, and continuing almost daily through June 13, press organs in the nation of Australia controlled by Commonwealth media baron Rupert Murdoch, have emitted a constant barrage of lying filth against U.S. physical economist and Y2004 Presidential pre-candidate Lyndon H. LaRouche, Jr.

Said a spokesman for *Executive Intelligence Review*, the international newsweekly founded by Mr. LaRouche, “Murdoch is lying, and he knows it. Virtually everything run in his mass circulation press over the past few days, such as the *Courier Mail* or the *Herald Sun*, or his Channel 7 “Today Tonight” TV show, has been taken, in most cases almost verbatim, from libels circulated by the Anti-Defamation

Commission of B'nai B'rith (ADC). The ADC, in turn, is a de facto arm of Her Majesty Queen Elizabeth's Privy Council, sporting, as it does, three members of the Privy Council on its board."

The *EIR* spokesman continued, "Everything which has appeared in the Murdoch-circulated libels—and I mean everything—was utterly demolished in two recent writings by Mr. LaRouche: his Jan. 27, 2001 piece, 'Look At What Happened in Brazil,' which addressed the almost simultaneous attacks against him in Brazil and Australia by agencies acting on behalf of the British Crown (respectively, the World Wide Fund for Nature, founded by Prince Philip, and the ADC), and his May 1, 2001 'A New Old Libel Against Me,' in which he ripped apart an ADC-authored report of February 2001, which, he observed in passing, was composed of 'only time-wearied libels which have been exposed, repeatedly, widely, and amply as fraudulent, many years earlier.' Both of these pieces have been widely circulated in Australia, so there is no way that Murdoch would not be aware of their contents, and therefore not know that he was lying.

"In the first of these, Mr. LaRouche noted that the attacks coincided with the inauguration of the fawningly pro-royal George W. Bush, whose father Sir George Bush, had been knighted for his service to the Crown. Now, however, the international strategic environment is shifting, in large part due to LaRouche's own role in creating an increasingly effective international anti-Bush coalition, including within the U.S. Congress. LaRouche's influence is visibly growing by the day, whether in his role in derailing Bush's drive for crisis-management fascism; in the international fight to save D.C. General Hospital, the only full-service public hospital in the U.S. capital, and the one serving much of the city's African-American population; in the fight to stop such Bush-affiliated energy pirates such as Enron and Reliant from stealing the U.S. population blind; or, in the extraordinary forward progress in the Eurasian Land-Bridge bringing together Western Europe with Russia, China, and India, among others, as a potential engine of global economic recovery.

"And," continued the *EIR* spokesman, "all of this is taking place in the context of the greatest economic crash in history, in which the power of the Crown-centered financial oligarchy is shaken in a way that it has not been since at least the American Revolution, and which crash LaRouche has uniquely forecast. His credibility, therefore, is skyrocketing. So, it is no wonder that such flunkies of the Crown as the Bush-loving Commonwealth media baron Murdoch (who himself, I understand, has already lost at least a few hundred million dollars recently), would become hysterical.

"Furthermore," the spokesman concluded, "if Murdoch is so convinced that LaRouche is such a truly bad guy, then why doesn't he publish this drivel in his *New York Post*, to warn unsuspecting Americans? Because he knows, that if he dared to publish such garbage in the United States, that LaRouche is a 'racist,' or 'anti-Semitic,' he would be laughed all the way back to Australia."

Africa

Powell Talks Peace, Bush Foments War

by Uwe Friesicke

The new offensive of the Sudanese People's Liberation Army (SPLA) in the southwest of Sudan against government-held towns proves quite clearly how fraudulent the U.S. Secretary of State's peace declarations were, when he visited four countries in Africa—Mali, South Africa, Kenya and Uganda—over May 23-28. On May 26, Colin Powell declared at a press conference in Nairobi: "We are anxious to see reconciliation in Sudan. We are not against any side. We want to see reconciliation. I hope that as we move forward we can find a way to bring a cease-fire into effect, and then move towards peaceful reconciliation of this long-standing conflict, which has caused so much distress in the region."

While Powell was uttering sweet words of peace and reconciliation, the leader of the SPLA, John Garang, ordered his troops to escalate their assault on government-held territory in the southwestern and to take two important towns, Raga and Deim Zubeir, close to Sudan's border with the Central African Republic. Garang, who, only two weeks earlier, on the 18th anniversary of the SPLA's founding, had reemphasized his commitment to topple the Khartoum government by all diplomatic and military means available, could not have done this, without having received the go-ahead from the U.S. and British governments. Before Powell had left for Africa, his State Department announced that it had contracted with a Reston, Virginia defense contractor, Dyn Corp., to supply \$3 million in logistical equipment and training to rebel groups fighting the Sudanese government.

But the actual support for Garang's troops is much more substantial, and probably consists of significant new deliveries of military hardware and military training from U.S., British, Israeli, and Ugandan sources, which made the recent military successes of the SPLA possible. In all likelihood, the U.S. military also supplies Garang with the necessary satellite intelligence about positions and movements of Sudanese government forces, as the U.S. military has repeatedly done for the Uganda- and Rwanda-backed rebel forces in the Congo.

More Humanitarian Disasters

According to Sudan's Roman Catholic Information office, Garang's military offensive in the western Bahr el Ghazal province, has displaced more than 57,000 people, many of them fleeing from the fighting around Raga, northwards into desert areas, where water and food are scarce.