
14  NATO Assassinations Prepare for World War	 EIR  May 31, 2024

quires, Molfar writes, their “removal from public posi-
tions, the introduction of sanctions, and investigations 
into personal involvement in crimes.”

Molfar feeds smears of its targets to its extensive 
media network as well. UK’s Morning Star daily ex-
posed, in a July 28, 2022 story, that its reporter had 
received a press release, sent out as a “mass e-mail,” 
offering purported background on Max Blumenthal’s 
alleged financing by the Kremlin.

Molfar’s Telegram posting on Feb. 9, 2024, in re-
sponse to Tucker Carlson’s interview with Russian 
President Vladimir Putin, showed its more sinister aim: 
It released links to pictures and personal information 
about Tucker Carlson’s children.

New targets are developed. On February 23, 2024, 
Molfar posted a broadside against Rafal Mekler, a lead-
er of the Polish trucker blockade, at the time against 
imports of Ukrainian wheat, and the Konfederacja Par-
ty, of which he is a member. The piece happily reported 

that “Rafal Mekler and numerous [Konfederacja] party 
members have already been added to the Myrotvorets 
list.” Meklar and the Konfederacja Party are painted as 
“hatemongers” for daring to remind the world of the 
massacre of Poles carried out in Volhynia by the Ukrai-
nian self-proclaimed “nationalists” serving in Hitler’s 
Waffen SS. 

Molfar did not stop there. The names of Meklar’s 
wife and children, along with his bio and address were 
not only published on the site, but Molfar sent that pro-
file to Polish media, accusing him of being a Russian 
agent. Meklar came back fighting, telling Poland’s TV 
MN, “The political activity that I or other politicians 
conduct is my exclusive domain. Including the family 
as an element of pressure is a terrorist move.… Provid-
ing full details of my children, including which schools 
they go to, detailing what awards they received from 
whom, is pure barbarism.”

State Department Funds 
Interventions in Slovakia’s 
Media, Legal Systems

May 20—The U.S. State Department, over the last 
four years, has shunted at least $750,000 into 10 
NGOs in Slovakia, for purposes aimed at shaping 
public opinion, and influencing its judiciary, 
through grants from the office of the Secretary of 
State for Public Diplomacy and Public Affairs. 
Other U.S. government offices are involved in the 
same interference, along with such private outfits 
as George Soros’s “Open Society.” The Public 
Diplomacy and Public Affairs office states that its 
grants are for “achieving the goals and objectives 
of American foreign policy … by informing and 
influencing foreign publics….”

A full seven of the ten grant projects were 
designed for controlling public opinion: The Institute 
for Strategic Policies—€25,000 to “design measures 
related to combatting disinformation and building 
cognitive resilience.” The Center for European Policy 
Analysis—€20,000 to “facilitate and support expert 
dialogue and analytical content on U.S. trans-Atlantic 

cooperation in the fight against disinformation.” 
The Adapt Institute—€50,000 in September 2023 
to “increase support for Ukraine by combatting 
Russian disinformation and addressing war fatigue 
in Slovakia.” The Konspiratori.sk website—€55,000 
to build fact-checking capacities. The Slovak 
Institute for Security Policy—€14,000 to raise 
awareness of disinformation and hybrid threats. The 
Institute for Building Resilience—a grant to “build 
societal resilience” through “applied communication 
strategies for modern patriotism in information 
warfare.” The Comenius University—€15,000 to 
map “increased anti-Western sentiments among the 
general population.” The Jan Kuciak Investigative 
Center—€85,000 to “strengthen evidence-based 
media content” on “Russian interference in the V4 
[Visegrad Group] countries.”

The other three State Department grants dealt with 
the “rule of law.” The Institute for a Well-Governed 
Society—€322,000 to increase independence and 
responsibility of judges. Via Iuris—€77,000 for 
“the reform of the prosecutor’s office in Slovakia.” 
Transparency International—€35,000 to aid NGOs 
on building new leaders to “strengthen democratic 
resilience through the support of institutional 
independence….” 

Click here for Full Issue of EIR Volume 51, Number 22, May 31, 2024

© 2024 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

https://morningstaronline.co.uk/article/w/london-based-ukrainian-organisation-accused-of-endangering-lives-with-traitors-list
https://morningstaronline.co.uk/article/w/london-based-ukrainian-organisation-accused-of-endangering-lives-with-traitors-list
https://t.me/molfar_global/2832
https://molfar.com/en/blog/hto-organizuvav-blokadu-na-polsko-ukrainskomu-kordoni
https://molfar.com/en/blog/hto-organizuvav-blokadu-na-polsko-ukrainskomu-kordoni
http://www.larouchepub.com/eiw/public/2024/eirv51n22-20240531/index.html

