bunking environmentalist hoaxes, including a German-lan-
guage edition of 2/st Century’s popular book, The Holes in
the Ozone Scare: The Scientific Evidence That the Sky Isn’t
Falling, by Rogelio Maduro and Ralph Schauerhammer.
Boéttiger also publishes the newspaper of the political move-
ment in Germany associated with Lyndon H. LaRouche, as
well as LaRouche’s books.

Greenpeace brought a libel suit against a press release
issued by Bottiger inviting the press to a viewing of “The
Man in the Rainbow,” a documentary produced by the Dan-
ish state television network, TV-2, and broadcast in Denmark
on Nov. 14, 1993.

Produced by Nordisk Film, with Icelandic filmmaker
Magnus Gudmundsson as special consultant, the film expo-
ses how Greenpeace was transformed from a small action
group into a multinational business corporation with a multi-
million-dollar annual budget, how Greenpeace bribed offi-
cials of several governments in order to pack the International
Whaling Commission with member nations that would sup-
port the controversial ban on commercial whaling, and how

Click here for Full Issue of EIR Volume 22, Number 35, September 1, 1995

Greenpeace maintains close connections with the eco-terror-
ist organization Earth First! The film also includes interviews
with Greenpeace’s former accountant, who discusses finan-
cial irregularities and secret bank accounts in the names of
individual Greenpeace leaders.

More troubles for Greenpeace

Adding further to Greenpeace’s worries are similar law-
suits in Paris that it lost, and two other recent court decisions
in Germany that ruled against Greenpeace, one thatconcerned
Greenpeace’s Earth First! terrorist connections and a second
that concerned the founder and former head of Greenpeace
Germany, Monica Griefahn, now the environment minister
in the state of Lower Saxony, who was accused of using her
influence to get business contracts for her husband.

Greenpeace has a history of squelching exposés of its
unsavory activities by telling lies, strong-arming opponents,
and using its multimillion-dollar budget to force critics into
costly lawsuits. But now, the cracks in its friendly public
image are getting too big to hide.

Who told the truth
about the war
in the Balkans?

The defeat of Serbian forces in occu-
pied Croatia on Aug. 4-6 called to
EIR’s attention the discrepancy be-
tween our record on this matter, and
that of “the competition.” While
Newsweek and other so-called major
media were proclaiming the defeat of
Bosnia (the headline shown here is
from Aug. 24, 1992), EIR was mobi-

The Face of Defeat

it's all but over: the Serbs control Bosnia. How Milosevic had his way.

Executive Intelligence Review

ATIONA]

The war in Croatia is not over:
an appeal for international help

o redinge. ! s T

m;% 19 auits, st 6 tildien wese Kilknd, thiy wem
bunid yestenday. Many peogle huve alsh beea kilfed oo the
BIBY Mo do yioss woe the o o i Cnms, and whst bridyges hefween Bosnis wnd Croatis, which bave heen soe

My Dy,

Furty He wwe\lml’ ey n smimiti o Muny &

lizing international support for Bosnia
and Croatia, demanding a change in
the British-dominated policy of the
western powers. (EIR’s headline is
from May 22, 1992.)

On July 31, 1992, we published
the text of a call by Helga Zepp-
LaRouche, president of the Schiller
Institute in Germany, titled “Appeal
to the Governments and Parliaments
of Europe: Stop the Genocide in the
Balkans!” Far from accepting the pro-
paganda that the Serbs had won the
war, it called for Europe’s govern-

ments and parliaments to take urgent
measures to stop the Serbian assault
and to build up the defense capability
of Croatia and Bosnia.

On Sept. 25, 1992, EIR analyst
Konstantin George wrote: “It should
be stressed that the policies of the Ser-
bian leadership are not only criminal,
but stupid. They may seize every Bos-
nian ‘stronghold,” but all they will
have achieved is the basis for a long
and brutal partisan war behind their
lines of conquest, in occupied Bosnia.
That partisan war has already begun.

The myth of ‘Greater Serbia’ will
soon be shattered by the reality of a
Serbian ‘Vietnam’ in Bosnia’s moun-
tains and canyons.”

More recently, in our Dec. 9,
1994 issue, Michael Liebig rejected
British propaganda to the effect that
the Bosnian fightis a “lost cause,” and
quoted former Croatian Defense Min-
ister Gen. Martin Spegelj: “l am an
optimist, and repeat that a shift in the
relation of forces to the benefit of the
victim of aggression is unstoppable,
even if there will be setbacks.”

EIR September 1, 1995

International

© 1995 EIR News Service Inc. All Rights Reserved. Reproduction in whole or in part without permission strictly prohibited.

35


http://www.larouchepub.com/eiw/public/1995/eirv22n35-19950901/index.html

